Starostwo Powiatowe w Stalowej Woli,
ul. Podleśna 15, 37 - 450 Stalowa Wola |
PROCEDURA AKTUALIZACJI INFORMACJI ZAWARTYCH W EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW NA PODSTAWIE OPERATU TECHNICZNEGO DOTYCZĄCEGO ZMIANY POWIERZCHNI I/LUB ZMIANY PRZEBIEGU GRANIC DZIAŁKI |
Podstawa prawna: |
Ustawa Prawo geodezyjne i kartograficzne z dnia 17 maja 1989 r.
(t.j. Dz.U. 2020 poz. 276 ze zm.)
Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2019 r. poz. 393 )
Ustawa Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (t.j. Dz.U. 2018 poz.2096 ze zm.)
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016)
Ustawa o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r.
(t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1000 ze zm.)
Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1546 ) |
Dokumenty wymagane do załatwienia sprawy: |
- wniosek o dokonanie aktualizacji informacji zawartych w ewidencji gruntów i budynków na podstawie operatu technicznego złożony przez właściciela nieruchomości (za wyjątkiem decyzji wydawanych z urzędu- nie wymaga złożenia wniosku )
- w przypadku złożenia wniosku przez osobę nieuprawnioną, należy dołączyć pełnomocnictwo udzielone przez właściciela nieruchomości
- operat techniczny, przyjęty do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego |
Opłata: |
Wniosek o dokonanie aktualizacji informacji zawartych w ewidencji gruntów i budynków na podstawie operatu technicznego zwolniony jest z opłaty skarbowej.
W przypadku udzielenia pełnomocnictwa należy uiścić opłatę skarbową w kwocie 17 zł na konto Urzędu Miasta Stalowej Woli Bank PKO BP Oddział w Stalowej Woli nr konta: 06 1020 4913 0000 9202 0117 4630, zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1546 ze zm.). Z opłaty skarbowej z tytułu udzielenia pełnomocnictwa zwolnieni są: małżonkowie, dzieci, rodzice, dziadkowie, wnuki lub rodzeństwo właściciela nieruchomości.
Dowód zapłacenia opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku. |
Miejsce złożenia dokumentów: |
Osobiście: w siedzibie Starostwa Powiatowego w Stalowej Woli, ul. Podleśna 15 w Kancelarii Ogólnej, pok. nr 10, nr tel. 15-643-36-33
lub:
Drogą pocztową na adres Starostwa Powiatowego w Stalowej Woli, ul. Podleśna 15, 37-450 Stalowa Wola
lub:
Przez platformę „e-PUAP” www.epuap.gov.pl
Zgodnie z art. 63 §1 Kodeksu postępowania administracyjnego oraz z ustawą o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne dokumenty można składać w formie elektronicznej za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej |
Sposób i termin załatwienia sprawy: |
Aktualizacja danych zawartych w operacie ewidencji gruntów i budynków na podstawie operatu technicznego dokonywana jest w trybie postępowania administracyjnego, zakończonego prawomocną decyzją administracyjną z zachowaniem terminów określonych w kodeksie postępowania administracyjnego. |
Uwagi: |
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel.:
15-643-37-08 Geodezja i orzecznictwo w zakresie ewidencji gruntów i budynków (Stalowa Wola, Pysznica, Zaleszany )
15-643-36-12 Geodezja i orzecznictwo w zakresie ewidencji gruntów i budynków (Bojanów, Radomyśl nad Sanem, Zaklików) |
Tryb odwoławczy: |
Stronom przysługuje prawo wniesienia odwołania od wydanej decyzji do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Rzeszowie, za pośrednictwem Starosty Stalowowolskiego w terminie 14 dni licząc od daty doręczenia decyzji |
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych |
-
Administratorem danych osobowych jest Starosta Stalowowolski, siedziba: Starostwo Powiatowe w Stalowej Woli, ul. Podleśna 15 37-450 Stalowa Wola, tel. 15 643 37 09, powiat@stalowowolski.pl
-
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych: tel. 15 643 36 35, abi@stalowowolski.pl
-
Cele przetwarzania danych osobowych: wydanie decyzji o dokonaniu aktualizacji informacji zawartych w ewidencji gruntów i budynków na podstawie przepisów prawa: Ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz.U. 2020 poz. 2052 )
-
Odbiorcy danych: podmioty, z którymi zawarto umowę powierzenia danych osobowych oraz podmioty wyszczególnione w przepisach prawa.
-
Dane będą przechowywane przez 5 lat zgodnie z Instrukcją Kancelaryjną i Archiwalną.
-
Ma Pan/i prawo:
-
dostępu do treści swoich danych,
-
sprostowania swoich danych osobowych,
-
w przypadkach wymienionych w ogólnym rozporządzeniu o ochronie danych – do usunięcia danych lub ograniczenia przetwarzania danych,
-
wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2 00-193 Warszawa tel. 22 531 03 00
-
Podanie danych ujętych we wniosku o wydanie wypisu lub/i wyrysu z ewidencji gruntów i budynków jest wymogiem ustawowym. Niepodanie danych osobowych obowiązkowych skutkować będzie niewydaniem wnioskowanej dokumentacji.
-
Konsekwencje niepodania danych: brak możliwości poprawnego załatwienia sprawy.
|
Formularze do pobrania: |
Formularze wniosku i zgłoszenia znajdują się w załączniku |