Starostwo Powiatowe w Stalowej Woli
bip.gov.pl

wyszukiwarka zaawansowana
Wydanie nowych tablic rejestracyjnych pojazdu z nową numeracją wskutek ich utraty lub zniszczenia

Starostwo Powiatowe w Stalowej Woli,

ul. Podleśna 15, 37 – 450 Stalowa Wola

Wydanie nowych tablic rejestracyjnych pojazdu z nową numeracją wskutek ich utraty lub zniszczenia

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym,
  •  
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów,
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
  •  
  • Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 kwietnia 2012 r.w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego.

Dokumenty wymagane do załatwienia sprawy:

Wypełniony wniosek o rejestrację oraz:

  • dowód rejestracyjny,
  • karta pojazdu, jeżeli była wydana,
  • tablice lub tablica rejestracyjna - podlegające wymianie w przypadku zniszczenia
  • zaświadczenie z policji potwierdzające fakt zgłoszenia utraty tablic rejestracyjnych, w przypadku kradzieży tych tablic,
  • oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, w przypadku zagubienia tablic rejestracyjnych przez właściciela, określające okoliczności utraty tablic,
  • dowód tożsamości - w przypadku osób fizycznych, a także zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli osoba prowadzi taką działalność,wskazanym jest przedstawienie aktualnego odpisu z KRS i zaświadczenia o nadanym nr REGON - w przypadku podmiotów rejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym,
  • dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie,
  • dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej.

 

Opłata:

  • Numer rachunku: : 85 9430 0006 0001 0041 2000 0001

    w wysokości 185,50 zł ( w tym opłata ewidencyjna: 2 zł) - w przypadku pojazdów samochodowych,

  • w wysokości 126,50 zł ( w tym opłata ewidencyjna: 1,50 zł) - w przypadku motocykli, przyczep i naczep oraz ciągników rolniczych,

  • w wysokości 116,50 zł ( w tym opłata ewidencyjna:  1,50 zł) - w przypadku motorowerów.

Miejsce złożenia dokumentów:

Wydział Komunikacji, ul. Podleśna 15, II piętro - sala obsługi nr 211, tel. , 15 643 36 38, 15 643 36 39, 15 643 36 45, 15 643 36 46.

Sposób i termin załatwienia sprawy:

Wydanie nowych tablic rejestracyjnych z nową numeracją oraz nowego dowodu rejestracyjnego następuje w drodze decyzji administracyjnej. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, organ rejestrujący najpierw dokonuje rejestracji czasowej pojazdu na okres 30 dni, wydając nowe tablice i zamawiając w tym czasie dowód rejestracyjny w PWPW w Warszawie.

Tryb odwoławczy:

Stronie przysługuje odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Starosty Stalowowolskiego w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.


Podmiot publikujący
WytworzyłGrzegorz Ruszak - Naczelnik Wydziału Komunikacji2020-11-08 00:00
Publikujący Grzegorz Ruszak - Naczelnik Wydziału Komunikacji 2020-11-13 12:33
Modyfikacja Ewelina Janik - inspektor 2022-06-29 11:41
Starostwo Powiatowe w Stalowej Woliul. Podleśna 15, 37-450 Stalowa Wola tel. tel. 15 643 37 09 email: powiat@stalowowolski.pl
Wygenerowano: 27 kwietnia 2025r. 07:38:13
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.