Starostwo Powiatowe w Stalowej Woli
gov.pl/web/bip

wyszukiwarka zaawansowana
Wtórnik tablic rejestracyjnych (z zachowaniem numeracji) wskutek ich utraty lub zniszczenia

Starostwo Powiatowe w Stalowej Woli,

ul. Podleśna 15, 37 – 450 Stalowa Wola

Wtórnik tablic rejestracyjnych wskutek ich utraty lub zniszczenia (z zachowaniem numeracji)

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym,
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów,
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach,
  • Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 kwietnia 2012 r.w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego

Dokumenty wymagane do załatwienia sprawy:

Wypełniony wniosek oraz:

  • dowód rejestracyjny,
  • oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań w przypadku zagubienia tablic rejestracyjnych przez właściciela, określające okoliczności utraty tablic- oświadczenie zawarte we właściwym wniosku
  • dowód tożsamości - w przypadku osób fizycznych, a także
  • zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli osoba prowadzi taką działalność, wskazanym jest przedstawienie aktualnego odpisu z KRS i zaświadczenia o nadanym nr REGON - w przypadku podmiotów rejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym,
  • dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie,
  • dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej.

UWAGA: Wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych jest możliwe tylko w przypadku, kiedy pojazd był dotychczas zarejestrowany na tablicach nowego typu - tzw. "białych"z flagą Unii Europejskiej po lewej stronie tablicy. Jeśli jest to jedynie oznaczenie z flagą Polski, to nie ma możliwości złożenia wniosku o wydanie wtórnika tylko jednej z takich tablic - właściciel pojazdu jest w takim wypadku zobowiązany o złożenie wniosku o wydanie wtórników obu tablic.

Opłata:

  • Dla samochodów:

- w wysokości  53,00 zł ( w tym opłata ewidencyjna: 0,50 zł) w przypadku wnioskowania o wydanie wtórnika jednej tablicy,

- w wysokości 93,00 zł ( w tym opłata ewidencyjna: 0,50 zł) w przypadku wnioskowania o wydanie wtórnika dwóch tablic rejestracyjnych;

  • Dla motocykli, ciągników rolniczych, motocykli i pojazdów samochodowych innych (quadów) oraz przyczep:

- w wysokości 53,00 zł ( w tym opłata ewidencyjna: 0,50 zł);

  • Dla motorowerów:

-w wysokości 43,00 zł ( w tym opłata ewidencyjna: 0,50 zł).

 

Miejsce złożenia dokumentów:

Wydział Komunikacji, ul. Podleśna 15, II piętro - sala obsługi nr 211, tel. , 0-15 643 36 38, 0-15 643 36 39, 0-15 643 36 45, 0-15 643 36 46.

Sposób i termin załatwienia sprawy:

Realizacja zamówienia następuje przeważnie w przeciągu kilku kolejnych dni roboczych i jest zależna od producenta tablic.

Przy odbiorze wtórnika tablic należy okazać:

  • ►dowód rejestracyjny,

  • ►kartę pojazdu, jeżeli była wydana,

  • ►tablice rejestracyjne podlegające wymianie,

  • pozostałą tablicę rejestracyjną w przypadku, kiedy właściciel wnioskuje o wydanie wtórnika tylko jednej z dwóch tablic (w celu ponownej legalizacji obu tablic),

  • ►dowód tożsamości,

  • ►pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta) - nie dotyczy to przypadków, w których pełnomocnictwo zostało już załączone do akt sprawy przy składaniu wniosku,
     

  • ►dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie.

Nowe tablice są wydawane i legalizowane bez żadnych dodatkowych opłat i wniosków w pokoju 211.

Tryb odwoławczy:

Stronie przysługuje odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Starosty Stalowowolskiego w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.


Podmiot publikujący
WytworzyłGrzegorz Ruszak - Naczelnik Wydziału Komunikacji2020-11-08 00:00
Publikujący Grzegorz Ruszak - Naczelnik Wydziału Komunikacji 2020-11-13 12:36
Modyfikacja Ewelina Janik - inspektor 2022-06-28 14:52
Starostwo Powiatowe w Stalowej Woliul. Podleśna 15, 37-450 Stalowa Wola tel. tel. 15 643 37 09 email: powiat@stalowowolski.pl
Wygenerowano: 22 lipca 2025r. 12:33:14
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.