Stowarzyszenia zwykłe
Stowarzyszenie zwykłe składa Staroście, w terminie 7 dni od dnia wystąpienia zdarzenia uzasadniającego zmianę danych takich jak:
wniosek o zamieszczenie w ewidencji zmienionych danych załączając dokumenty stanowiące podstawę zmiany.
Ponadto stowarzyszenie zwykłe ma obowiązek informować o zmianie adresu zamieszkania przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu oraz członków członków organu kontroli wewnętrznej.

Starosta informuje niezwłocznie przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo zarząd o dokonaniu wpisu do ewidencji albo bezskuteczności wniosku o wpis.
Wniosek o aktualizację (kliknij w nazwę, aby pobrać).
 
Klub sportowy działający w formie stowarzyszenia, którego statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej, w tym uczniowski klub sportowy
Klub sportowy wpisany do ewidencji, w terminie 14 dni od dnia zmiany następujących danych:
składa wniosek do Starosty o dokonanie zmian w ewidencji. Starosta na podstawie wniosku dokonuje niezwłocznie zmian danych w ewidencji. Tryb zmiany danych jest taki sam jak dla trybu wpisu do ewidencji tzn. wydawana jest decyzja administracyjna lub sprawę uznaje się za załatwioną milcząco w sposób w całości uwzględniający żądanie strony występującej z wnioskiem, jeżeli w terminie 30 dni od daty doręczenia wniosku Starosta nie wyda decyzji.