-
Powiatowy Rzecznik Konsumentów:
Agnieszka Kolba, tel. 15 643 63 60, pokój 312, e-mail: rzecznik@stalowowolski.pl
Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności:
-
zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
-
składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
-
występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
-
współdziałanie z Prezesem Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
-
wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczących się postępowań w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
-
przedkładanie Staroście w terminie w terminie do dnia 31 marca każdego roku do zaopiniowania rocznego sprawozdania ze swojej działalności w roku poprzednim oraz przekazywanie go Prezesowi Urzędu w terminie 7 dni od zaopiniowania przez Starostę,
-
prowadzenie edukacji konsumenckiej.