Starostwo Powiatowe w Stalowej Woli
bip.gov.pl

wyszukiwarka zaawansowana

Założenie stowarzyszenia zwykłego

Jak założyć stowarzyszenie zwykłe?
Stowarzyszenie zwykłe może założyć co najmniej trzy pełnoletnie osoby. Prawo tworzenia stowarzyszeń przysługuje obywatelom polskim mającym pełną zdolność do czynności prawnych i niepozbawionym praw publicznych. Uchwalają one regulamin działalności, określający w szczególności:
- nazwę stowarzyszenia zwykłego,
- cel lub cele,
- teren i środki działania,
- siedzibę,
- przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo zarząd,
- zasady dokonywania zmian regulaminu działalności, sposób nabycia i utraty członkostwa, a także sposób rozwiązania stowarzyszenia zwykłego.
- jeżeli w stowarzyszeniu będzie działać Zarząd - tryb wyboru Zarządu oraz uzupełniania składu, kompetencje, warunki ważności jego uchwał oraz sposób reprezentowania stowarzyszenia zwykłego, w szczególności zaciągania zobowiązań majątkowych
- jeżeli stowarzyszenie będzie posiadać organ kontroli wewnętrznej, tryb jego wyboru, uzupełniania składu oraz jego kompetencje.

Wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych
Przedstawiciel reprezentujący stowarzyszenie zwykłe albo zarząd składają wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych prowadzonej przez starostę dołączając:
1) regulamin działalności wraz z uchwałą o jego podjęciu;
2) listę założycieli stowarzyszenia zwykłego, zawierającą ich imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli;
3) imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu;
4) imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ;
5) adres siedziby stowarzyszenia zwykłego,
6) uchwała o powołaniu stowarzyszenia,
7) uchwała o wyborze zarządu lub uchwała o wyborze przedstawiciela,
8) uchwała o wyborze organu kontroli wewnętrznej - jeżeli regulamin przewiduje taki organ,
9) protokół ze spotkania założycielskiego wraz z listą obecności;

Jeżeli wniosek o wpis składa zarząd, podpisują go wszyscy członkowie zarządu. Stowarzyszenie zwykłe powstaje i może rozpocząć działalność z chwilą wpisu do ewidencji.

Termin rozpatrzenia sprawy
Starosta dokonuje wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis. Jeżeli wniosek o wpis zawiera braki, Starosta wzywa do jego uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Termin na dokonanie wpisu liczy się od dnia uzupełnienia wniosku o wpis. Nieuzupełnienie wniosku o wpis w terminie 14 dni powoduje jego bezskuteczność.

Organ nadzorujący informuje niezwłocznie przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo zarząd o dokonaniu wpisu do ewidencji albo bezskuteczności wniosku o wpis.

Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji stowarzyszeń zwykłych do pobrania poniżej.
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych do zapoznania się znajduje się do pobrania poniżej.



powrot
Podmiot publikującyStarostwo Powiatowe w Stalowej Woli
WytworzyłMagdalena Sołtys-Kurek - Inspektor Ochrony Danych Osobowych2020-11-20
Publikujący Magdalena Sołtys-Kurek - Inspektor Ochrony Danych Osobowych 2020-11-20 14:20
Modyfikacja Magdalena Sołtys-Kurek - Inspektor Ochrony Danych Osobowych 2021-04-27 09:54
Starostwo Powiatowe w Stalowej Woliul. Podleśna 15, 37-450 Stalowa Wola tel. tel. 15 643 37 09 email: powiat@stalowowolski.pl
Wygenerowano: 28 marca 2024r. 13:29:46
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.