Jesteś tutaj:
Referat Kontroli
- Kierownik Referatu:
- Kontrola:
Do zadań Referatu Kontroli należy w szczególności:
1) w zakresie kontroli:
1) w zakresie kontroli:
- opracowywanie planów kontroli i tez do kontroli,
- przeprowadzanie kontroli w jednostkach organizacyjnych powiatu,
- przeprowadzanie kontroli w Wydziałach Starostwa,
- sporządzanie protokołów i sprawozdań z przeprowadzonych kontroli,
- opracowywanie zaleceń pokontrolnych,
- przygotowywanie wniosków i dokumentacji dla Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- analiza przyczyn negatywnych zjawisk i nieprawidłowości występujących w kontrolowanych jednostkach,
- opracowywanie analiz i informacji dotyczących przeprowadzonych kontroli dla Starosty, Zarządu i Rady,
- analizowanie i przedstawianie Staroście informacji o stopniu wykorzystania materiałów pokontrolnych Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnej Izby Obrachunkowej, Wojewody oraz Urzędu Kontroli Skarbowej przez wydziały i pozostałe jednostki organizacyjne,
- kontrola realizacji wydatków przez podległe jednostki organizacyjne i ich zgodności z planem finansowym,
- sprawdzanie kosztów funkcjonowania poszczególnych jednostek w różnych okresach czasu,
- monitorowanie i sprawdzanie jak przebiega realizacja zaleceń pokontrolnych,
- przygotowywanie odpowiedzi na zastrzeżenia do protokołów.
- organizacja i koordynowanie systemu kontroli zarządczej,
- sprawowanie ogólnego nadzoru nad skutecznością działania tego systemu,
- sporządzanie zbiorczych planów kontroli wewnętrznych i zewnętrznych,
- sporządzanie zbiorczych, rocznych sprawozdań z realizacji tych planów.
- pomoc Naczelnikom w identyfikacji i ocenie ryzyka,
- przedstawianie zbiorczych zestawień identyfikacji i oceny ryzyka Staroście,
- opiniowanie ryzyka zgłaszanego przez Naczelników i pracowników,
- prowadzenie i aktualizacja rejestru ryzyka oraz zbioru ryzyk zgłaszanych przez pracowników,
- składanie okresowych raportów z zarządzania ryzykiem w Starostwie.