Jesteś tutaj:
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, w tym Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
- Naczelnik Wydziału, Geodeta Powiatowy:
- Ewidencja gruntów i budynków - Stalowa Wola:
- Ewidencja gruntów i budynków - Gminy: Bojanów i Pysznica:
- Ewidencja gruntów i budynków - miasto Zaklików, gmina Zaklików (obszar wiejski):
- Ewidencja gruntów i budynków - Gminy: Zaleszany i Radomyśl n/Sanem:
- Geodezja oraz orzecznictwo w zakresie ewidencji gruntów i budynków:
- Geodezja oraz orzecznictwo w zakresie ewidencji gruntów i budynków:
- Gospodarka nieruchomościami nierolnymi Skarbu Państwa:
- Gleboznawcza klasyfikacja gruntów, ochrony gruntów rolnych i leśnych:
- Koordynowanie uytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu i prowadzenia GESUT
- Obsługa administracyjna narad koordynacyjnych dotyczących koordynowania usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu i prowadzenia GESUT.
POWIATOWY OŚRODEK DOKUMENTACJI GEODEZYJNEJ I KARTOGRAFICZNEJ (PODGiK)
- Kierownik PODGiK
- Udostępnianie zasobu do użytku powszechnego i dla jednostek wykonawstwa geodezyjnego:
- Prowadzenie, udostępnianie i archiwizacja zasobu w formie elektronicznej:
- Odbiór i kontrola opracowań geodezyjnych oraz prowadzenie mapy w systemie numerycznym:
- Prowadzenie zasobu w komputerowym systemie "Ośrodek":
- Odbiór i kontrola opracowań geodezyjnych oraz prowadzenie mapy w systemie numerycznym:
Do zadań Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami należy w szczególności:
1) w zakresie geodezji:
3) w zakresie gospodarowania nieruchomościami rolnymi i ochrony gruntów rolnych i leśnych:
1) w zakresie geodezji:
- prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w tym:
a) prowadzenie dla obszaru powiatu ewidencji gruntów i budynków w tym bazy danych ewidencji gruntów i budynków (katastru nieruchomości) poprzez:
- utrzymywanie systemu teleinformatycznego obsługującego bazy danych ewidencyjnych w ciągłej gotowości operacyjnej,
- utrzymywanie operatu ewidencyjnego w stanie aktualności tj. zgodnie z dostępnymi dokumentami i materiałami źródłowymi,
- archiwizację wycofanych danych ewidencyjnych,
- udostępnianie danych zawartych w operacie ewidencji gruntów i budynków w formie wypisów z rejestrów, kartotek i wykazów tego operatu; wyrysów z mapy ewidencyjnej; kopii dokumentów uzasadniających wpisy do bazy danych operatu ewidencyjnego; plików komputerowych sformatowanych zgodnie z obowiązującym standardem wymiany danych ewidencyjnych; usług, o których mowa w art. 9 ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej.
- ochronę danych ewidencyjnych przed ich utratą, zniszczeniem, niepożądaną modyfikacją, nieuprawnionym do nich dostępem i ujawnieniem,
- okresową weryfikację danych ewidencyjnych,
- sporządzanie powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją,
- przeprowadzanie modernizacji ewidencji gruntów i budynków na obszarze poszczególnych obrębów ewidencyjnych;
b) prowadzenie geodezyjnej sieci uzbrojenia terenu (GESUT ) w tym powiatowej bazy GESUT,
c) prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
d) tworzenie, prowadzenie i udostępnianie bazy danych rejestru cen i wartości nieruchomości,
e) tworzenie, prowadzenie i udostępnianie bazy danych szczegółowych osnów geodezyjnych,
f) tworzenie, prowadzenie i udostępnianie bazy danych obiektów topograficznych (BDOT), o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500-1:5000 dla terenów miast oraz zwartych zabudowanych i przeznaczonych pod zabudowę obszarów wiejskich,
g) gromadzenie, ewidencjonowanie, przechowywanie, udostępnianie oraz zabezpieczanie map ewidencyjnych i zasadniczych,
h) gromadzenie, ewidencjonowanie, przechowywanie, udostępnianie oraz zabezpieczanie operatów technicznych powstałych w wyniku wykonania prac geodezyjnych lub kartograficznych,
i) gromadzenie, ewidencjonowanie, przechowywanie, udostępnianie oraz zabezpieczanie cyfrowych kopii dokumentów wchodzących w skład operatów technicznych,
j) gromadzenie, ewidencjonowanie, przechowywanie, udostępnianie oraz zabezpieczanie wyciągów z operatów szacunkowych,
k) prowadzenie rejestru zgłoszeń prac geodezyjnych,
l) obsługa zgłoszeń prac geodezyjnych,
m) przyjmowanie i kontrola materiałów i zbiorów zasobu,
n) uwierzytelnianie dokumentów na potrzeby postępowań administracyjnych, sądowych lub czynności cywilnoprawnych,
o) prowadzenie ewidencji materiałów zasobu w tym tworzenie metadanych,
p) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnianie materiałów zasobu,
q) przetwarzanie materiałów zasobu do postaci elektronicznej i zapisywanie ich w bazie systemu,
r) wyłączenie materiałów zasobu z zasobu i przekazywanie ich do archiwów państwowych.
- utrzymywanie systemu teleinformatycznego obsługującego bazy danych ewidencyjnych w ciągłej gotowości operacyjnej,
- utrzymywanie operatu ewidencyjnego w stanie aktualności tj. zgodnie z dostępnymi dokumentami i materiałami źródłowymi,
- archiwizację wycofanych danych ewidencyjnych,
- udostępnianie danych zawartych w operacie ewidencji gruntów i budynków w formie wypisów z rejestrów, kartotek i wykazów tego operatu; wyrysów z mapy ewidencyjnej; kopii dokumentów uzasadniających wpisy do bazy danych operatu ewidencyjnego; plików komputerowych sformatowanych zgodnie z obowiązującym standardem wymiany danych ewidencyjnych; usług, o których mowa w art. 9 ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej.
- ochronę danych ewidencyjnych przed ich utratą, zniszczeniem, niepożądaną modyfikacją, nieuprawnionym do nich dostępem i ujawnieniem,
- okresową weryfikację danych ewidencyjnych,
- sporządzanie powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją,
- przeprowadzanie modernizacji ewidencji gruntów i budynków na obszarze poszczególnych obrębów ewidencyjnych;
b) prowadzenie geodezyjnej sieci uzbrojenia terenu (GESUT ) w tym powiatowej bazy GESUT,
c) prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
d) tworzenie, prowadzenie i udostępnianie bazy danych rejestru cen i wartości nieruchomości,
e) tworzenie, prowadzenie i udostępnianie bazy danych szczegółowych osnów geodezyjnych,
f) tworzenie, prowadzenie i udostępnianie bazy danych obiektów topograficznych (BDOT), o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500-1:5000 dla terenów miast oraz zwartych zabudowanych i przeznaczonych pod zabudowę obszarów wiejskich,
g) gromadzenie, ewidencjonowanie, przechowywanie, udostępnianie oraz zabezpieczanie map ewidencyjnych i zasadniczych,
h) gromadzenie, ewidencjonowanie, przechowywanie, udostępnianie oraz zabezpieczanie operatów technicznych powstałych w wyniku wykonania prac geodezyjnych lub kartograficznych,
i) gromadzenie, ewidencjonowanie, przechowywanie, udostępnianie oraz zabezpieczanie cyfrowych kopii dokumentów wchodzących w skład operatów technicznych,
j) gromadzenie, ewidencjonowanie, przechowywanie, udostępnianie oraz zabezpieczanie wyciągów z operatów szacunkowych,
k) prowadzenie rejestru zgłoszeń prac geodezyjnych,
l) obsługa zgłoszeń prac geodezyjnych,
m) przyjmowanie i kontrola materiałów i zbiorów zasobu,
n) uwierzytelnianie dokumentów na potrzeby postępowań administracyjnych, sądowych lub czynności cywilnoprawnych,
o) prowadzenie ewidencji materiałów zasobu w tym tworzenie metadanych,
p) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnianie materiałów zasobu,
q) przetwarzanie materiałów zasobu do postaci elektronicznej i zapisywanie ich w bazie systemu,
r) wyłączenie materiałów zasobu z zasobu i przekazywanie ich do archiwów państwowych.
- koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu poprzez:
- organizowanie, przeprowadzanie i przewodniczenie naradom koordynacyjnym,
- sporządzanie protokołów z narady oraz wydawanie odpisów tych protokołów zainteresowanym uczestnikom narad koordynacyjnych;
- sporządzanie protokołów z narady oraz wydawanie odpisów tych protokołów zainteresowanym uczestnikom narad koordynacyjnych;
- zakładanie osnów szczegółowych,
- przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości,
- ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
- prowadzenie scaleń i wymiany gruntów,
- zlecanie i nadzór prac geodezyjnych, organizowanie przetargów,
- wprowadzanie dokumentów do Biuletynu Informacji Publicznej.
- tworzenie Zasobu nieruchomości Skarbu Państwa,
- gospodarowanie zasobem nieruchomości Skarbu Państwa, w tym:
- zbywanie, nabywanie, zamiana,
- oddawanie w użytkowanie wieczyste,
- oddawanie w użytkowanie wieczyste,
- oddawanie w trwały zarząd,
- oddawanie w najem, dzierżawę i użyczenie,
- zamiana w relacji Skarb Państwa, a jednostki samorządu terytorialnego,
- przekazywanie na cele szczególne;
- oddawanie w użytkowanie wieczyste,
- oddawanie w użytkowanie wieczyste,
- oddawanie w trwały zarząd,
- oddawanie w najem, dzierżawę i użyczenie,
- zamiana w relacji Skarb Państwa, a jednostki samorządu terytorialnego,
- przekazywanie na cele szczególne;
- windykacja należności za użytkowanie wieczyste, trwały zarząd, użytkowanie, najem, dzierżawę gruntów,
- udzielanie bonifikat do opłat rocznych z tytułu opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i ceny sprzedaży,
- aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego, trwałego zarządu,
- prowadzenie postępowań wywłaszczeniowych i odszkodowawczych,
- prowadzenie postępowań z zakresu zwrotu wywłaszczanych nieruchomości,
- prowadzenie postępowań mających na celu ograniczenie korzystania z nieruchomości,
- ustanawianie i wygaszanie obciążeń na nieruchomościach,
- prowadzenie postępowań z zakresu przekształcania prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
- prowadzenie postępowań odszkodowawczych z tytułu zajęcia nieruchomości pod drogi krajowe, wojewódzkie, powiatowe i gminne wymienione w art. 98 ustawy o gospodarce nieruchomościami oraz art. 37 ust. 1 i 2 ustawy przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną,
- prowadzenie postępowań odszkodowawczych za nieruchomości zajęte pod linie kolejowe w art. 37 a ust. 7-90 ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „PKP” w brzmieniu ustawy zmieniającej z dnia 28 marca 2003r.,
- prowadzenie postępowań z zakresu ustawy z dnia 7 września o ujawnianiu w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego:
- sporządzenie i przekazanie wojewodzie, marszałkowi, wójtom i prezydentowi miasta wykazu nieruchomości,
- regulacja stanu prawnego nieruchomości,
- ujawnianie prawa własności Skarbu Państwa w księgach wieczystych,
- poinformowanie mieszkańców powiatu o konieczności sprawdzenia ksiąg wieczystych z rzeczywistym stanem prawnym.
- regulacja stanu prawnego nieruchomości,
- ujawnianie prawa własności Skarbu Państwa w księgach wieczystych,
- poinformowanie mieszkańców powiatu o konieczności sprawdzenia ksiąg wieczystych z rzeczywistym stanem prawnym.
3) w zakresie gospodarowania nieruchomościami rolnymi i ochrony gruntów rolnych i leśnych:
- orzekanie o zwrocie działek zabudowanych i będących w dożywotnim użytkowaniu,
- ustalanie, które nieruchomości stanowią wspólnotę gruntową lub mienie gminne,
- przekazywanie gruntów Polskiemu Związkowi Działkowców,
- orzekanie o pozwoleniu na wyłączeniu gruntów rolnych z produkcji rolnej na inne cele,
- orzekanie o rekultywacji gruntów rolnych i leśnych,
- orzekanie o zmianie sposobu użytkowania gruntów,
- regulowanie stanów prawnych gruntów rolnych Skarbu Państwa.
- opiniowanie projektów decyzji o warunkach zabudowy oraz decyzji o realizacji celu publicznego w zakresie ochrony gruntów rolnych i leśnych.