Starostwo Powiatowe w Stalowej Woli
bip.gov.pl

wyszukiwarka zaawansowana
Wydział Budżetu i Finansów
  • Skarbnik Powiatu - nadzór nad działalnością Wydziału:
Elżbieta Kulpa, pok. 116, tel. (15) 643 36 32, e-mail: budzet@stalowowolski.pl
  •     Budżet
Pok. 110, tel. 15 643 36 25
  • Księgowość
Pok. 110,111, tel. 15 643 36 25, 15 643 36 31
  • Finanse i sprawozdawczość:
Pok. 111, tel. 15 643 36 31
  • Księgowość:
Pok. 112, tel. 15 643 36 30
  • Windykacja i egzekucja administracyjna:
Pok. 115, tel. 15 643 36 00, windykacja@stalowowolski.pl lub windykacja2@stalowowolski.pl

 Do zadań Wydziału Budżetu i Finansów należy w szczególności:

1) w zakresie budżetu:
  • przygotowywanie projektu uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej powiatu,
  • przygotowywanie projektu uchwały budżetowej powiatu,
  • opracowywanie planów finansowych w zakresie zadań realizowanych przez powiat,
  • opracowywanie okresowych analiz z zakresu wykonania budżetu,
  • wnioskowanie w sprawie zmian w budżecie w celu racjonalnego dysponowania środkami oraz przygotowywanie projektów decyzji zmian w budżecie,
  • informowanie jednostek organizacyjnych powiatu, służb, inspekcji i straży o zmianach w planach wydatków wynikających z uchwał Zarządu i Rady,
  • przygotowywanie Staroście propozycji podziału środków związanych z funkcjonowaniem Starostwa,
  • współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową w zakresie budżetu.
2. w zakresie finansów i sprawozdawczości:
  • sprawowanie funkcji dysponenta drugiego stopnia,
  • prowadzenie ewidencji finansowo – księgowej,
  • sporządzanie zbiorczych, skonsolidowanych sprawozdań budżetowych i finansowych z wykonania budżetu powiatu,
  • przekazywanie środków na inwestycje własne oraz koordynacja i nadzór nad przestrzeganiem ustawy o zamówieniach publicznych,
  • opracowywanie okresowych analiz finansowych z zakresu budżetu,
  • kontrola i analiza wykonania budżetu dla potrzeb oceny przestrzegania dyscypliny finansów publicznych,
  • przekazywanie środków na zadania powierzone oraz kontrola rozliczeń dotacji.
3. w zakresie księgowości Starostwa:
  • opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości,
  • prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej na podstawie planu kont obowiązującego jednostki sektora finansów publicznych,
  • ewidencja i rozliczanie dochodów budżetu państwa,
  • obsługa finansowo – księgowa jednostek samorządu powiatowego uwzględniająca struktury organizacyjno- prawne,
  • obsługa finansowo - księgowa pracowników w zakresie wynagrodzeń, rozrachunków z budżetem, rozrachunków publiczno – prawnych i innych rozrachunków,
  • ewidencja środków trwałych starostwa w układzie syntetycznym i analitycznym pozwalającym na wykonanie oceny gospodarczej przydatności składników majątku, przeciwdziałanie nieprawidłowościom w gospodarce majątkiem, rozlicznie osób za powierzone im mienie,
  • sporządzanie sprawozdawczości bilansowej, statystycznej, deklaracji podatkowych oraz z tytułu ubezpieczeń społecznych,
  • prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
  • kontrola finansowa jednostek organizacyjnych Powiatu.
4. w zakresie windykacji i egzekucji administracyjnej:
  • prowadzenie postępowań egzekucji administracyjnych na podstawie Ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1438 z późn. zm.), dla których uprawnionym do żądania wykonania obowiązków o charakterze pieniężnym w drodze egzekucji administracyjnej jest starosta,
  • nakładanie kar pieniężnych i opłat określonych Ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 z późn. zm) oraz prowadzenie windykacji należności z tego tytułu,
  • nakładanie będących we właściwości starosty kar pieniężnych, grzywien i opłat określonych w innych przepisach prawa,
  • wprowadzanie danych do Rejestru Należności Publicznoprawnych zgodnie z Ustawą z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1438 z późn. zm.),
  • współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie prowadzenia postępowań egzekucji administracyjnych,
  • dokumentowanie wydatków egzekucyjnych,
  • prowadzenie ewidencji tytułów wykonawczych przekazanych do egzekucji administracyjnej,
  • zabezpieczenie przetwarzanych danych osobowych zgodnie z art. 5a Ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1438 z późn. zm.),
  • prowadzenie postępowań likwidacyjnych w stosunku do pojazdów przejętych na rzecz powiatu oraz postępowania egzekucyjnego w stosunku do poprzedniego właściciela pojazdu.
  • realizowanie zadania polegającego na usuwaniu pojazdów z dróg w trybie art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym i współpraca w tym zakresie z Przedsiębiorstwem Komunikacji Samochodowej w Stalowej Woli S.A. - zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oraz umowami zawartymi pomiędzy Powiatem Stalowowolskim a tym przedsiębiorcą;
Podmiot publikujący
WytworzyłMagdalena Sołtys-Kurek - Inspektor Ochrony Danych Osobowych2020-11-19 00:00
Publikujący Magdalena Sołtys-Kurek - Inspektor Ochrony Danych Osobowych 2020-11-19 10:37
Modyfikacja Magdalena Sołtys-Kurek - Inspektor Ochrony Danych Osobowych 2022-01-03 10:20
Starostwo Powiatowe w Stalowej Woliul. Podleśna 15, 37-450 Stalowa Wola tel. tel. 15 643 37 09 email: powiat@stalowowolski.pl
Wygenerowano: 05 listopada 2024r. 11:32:46
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.