XML

Wydział Kontroli i Egzekucji Administracyjnej

 Do zadań Wydziału Kontroli i Egzekucji Administracyjnej należy w szczególności:

1. W zakresie kontroli:
1) opracowywanie planów kontroli i tez do kontroli,
2) przeprowadzanie kontroli w jednostkach organizacyjnych powiatu,
3) przeprowadzanie kontroli w komórkach organizacyjnych Starostwa,
4) sporządzanie protokołów i sprawozdań z przeprowadzonych kontroli,
5) opracowywanie zaleceń pokontrolnych,
6) przygotowywanie wniosków i dokumentacji dla Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
7) analiza przyczyn negatywnych zjawisk i nieprawidłowości występujących w kontrolowanych jednostkach,
8) opracowywanie analiz i informacji dotyczących przeprowadzonych kontroli dla Starosty, Zarządu i Rady,
9) analizowanie i przedstawianie Staroście informacji o stopniu wykorzystania materiałów pokontrolnych Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnej Izby Obrachunkowej, Wojewody oraz
Urzędu Kontroli Skarbowej przez komórki organizacyjne Starostwa Powiatowego i pozostałe jednostki organizacyjne,
10) kontrola realizacji wydatków przez podległe jednostki organizacyjne i ich zgodności z planem finansowym,
11) sprawdzanie kosztów funkcjonowania poszczególnych jednostek w różnych okresach czasu,
12) monitorowanie i sprawdzanie jak przebiega realizacja zaleceń pokontrolnych,
13) przygotowywanie odpowiedzi na zastrzeżenia do protokołów,
14) przeprowadzanie kontroli niepublicznych szkół ponadpodstawowych o uprawnieniach szkół publicznych, niepublicznych placówek, szkół publicznych prowadzonych przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną w zakresie prawidłowości wykorzystania dotacji udzielonych przez Powiat Stalowowolski.
 
2. W zakresie koordynacji kontroli zarządczej:
1) organizacja i koordynowanie systemu kontroli zarządczej,
2) sprawowanie ogólnego nadzoru nad skutecznością działania tego systemu,
3) sporządzanie zbiorczych planów kontroli wewnętrznych i zewnętrznych,
4) sporządzanie zbiorczych, rocznych sprawozdań z realizacji tych planów.

3. W zakresie koordynacji procesu zarządzania ryzykiem:
1) pomoc Naczelnikom w identyfikacji i ocenie ryzyka,
2) przedstawianie zbiorczych zestawień identyfikacji i oceny ryzyka Staroście,
3) opiniowanie ryzyka zgłaszanego przez Naczelników, samodzielne stanowiska pracy i pracowników,
4) prowadzenie i aktualizacja rejestru ryzyka oraz zbioru ryzyk zgłaszanych przez pracowników,
5) składanie okresowych raportów z zarządzania ryzykiem w Starostwie.

4. W zakresie egzekucji administracyjnej:
1) prowadzenie postępowań egzekucji administracyjnych na podstawie ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, dla których uprawnionym do żądania wykonania obowiązków w drodze egzekucji administracyjnej jest starosta (z wyłączeniem postępowań prowadzonych w zakresie geodezji i gospodarki nieruchomościami), w szczególności:
a) rozpatrywanie wniosków o zwolnienia spod egzekucji,
b) przesyłanie zobowiązanym upomnień,
c) prowadzenie postępowań w przypadku zbiegu egzekucji,
d) umarzanie lub zawieszanie postępowań egzekucyjnych,
e) nakładanie na właścicieli pojazdów, w oparciu o art. 140mb ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, kar pieniężnych za naruszenie 30 dniowego terminu przewidzianego na rejestrację pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej oraz 30 dniowego terminu przewidzianego na zawiadomienie o nabyciu lub zbyciu pojazdu zarejestrowanego,
f) przygotowywanie dokumentacji z zakresu nakładania, na podstawie art. 140ma ust. 1 pkt 1 wymienionej wyżej ustawy, kar pieniężnych za niezwrócenie staroście w ciągu 30 dni od dnia wygaśnięcia albo uchylenia decyzji o profesjonalnej rejestracji pojazdów blankietów profesjonalnych dowodów rejestracyjnych, profesjonalnych dowodów rejestracyjnych oraz profesjonalnych tablic rejestracyjnych,
g) przygotowywanie dokumentacji z zakresu nakładania, na podstawie art. 140ma ust. 1 pkt 2 wymienionej wyżej ustawy, kar pieniężnych za nieprowadzenie w systemie teleinformatycznym obsługującym centralną ewidencję pojazdów, wykazu pojazdów używanych przez uprawniony podmiot w ruchu drogowym z wykorzystaniem profesjonalnego dowodu rejestracyjnego i zalegalizowanych profesjonalnych tablic rejestracyjnych,
h) przygotowywanie dokumentacji z zakresu nakładania, na podstawie art. 140ma ust. 2 wymienionej wyżej ustawy, kar pieniężnych za trzykrotne w ciągu danego roku kalendarzowego zatrzymanie profesjonalnego dowodu rejestracyjnego,
i) prowadzenie postępowania egzekucji administracyjnej, w przypadku nieuiszczenia przez właścicieli wymienionych wyżej pojazdów oraz uprawnione podmioty, nałożonych na nich kar administracyjnych, o których mowa w art. 140ma oraz art. 140mb ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym,
j) prowadzenie postępowania egzekucji administracyjnej w przypadku nieuiszczenia przez przedsiębiorców zajmujących się transportem drogowym lub wykonywaniem przewozów
drogowych na potrzeby własne kar administracyjnych nałożonych w formie decyzji przez Starostę Stalowowolskiego,
k) wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy;
2) wprowadzanie danych do Rejestru Należności Publicznoprawnych zgodnie z ustawą z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
3) współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie prowadzenia postępowań egzekucji administracyjnych,
4) dokumentowanie wydatków egzekucyjnych,
5) prowadzenie ewidencji tytułów wykonawczych przekazanych do egzekucji administracyjnej,
6) prowadzenie spraw w zakresie dochodzenia należności o charakterze cywilnoprawnym,
7) zabezpieczenie przetwarzanych danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz innymi przepisami prawa z zakresu ochrony danych osobowych,
8) realizowanie całości zadania polegającego na usuwaniu pojazdów z dróg w trybie art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu i współpraca w tym zakresie z Przedsiębiorstwem Komunikacji Samochodowej w Stalowej Woli S.A. - zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz umowami zawartymi pomiędzy Powiatem Stalowowolskim a tym przedsiębiorcą,
9) prowadzenie postępowań likwidacyjnych w stosunku do pojazdów przejętych na rzecz powiatu oraz postępowania egzekucyjnego w stosunku do poprzedniego właściciela pojazdu.
Podmiot publikującyStarostwo Powiatowe w Stalowej Woli
WytworzyłMagdalena Sołtys-Kurek - Inspektor Ochrony Danych Osobowych2020-11-19
Publikujący Magdalena Sołtys-Kurek - Inspektor Ochrony Danych Osobowych 2020-11-19 12:01
Modyfikacja Magdalena Sołtys-Kurek - Inspektor Ochrony Danych Osobowych 2023-05-12 14:58