XML

Wydział Budżetu i Finansów

 Do zadań Wydziału Budżetu i Finansów należy w szczególności:

1) w zakresie budżetu:
  • przygotowywanie projektu uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej powiatu,
  • przygotowywanie projektu uchwały budżetowej powiatu,
  • opracowywanie planów finansowych w zakresie zadań realizowanych przez powiat,
  • opracowywanie okresowych analiz z zakresu wykonania budżetu,
  • wnioskowanie w sprawie zmian w budżecie w celu racjonalnego dysponowania środkami oraz przygotowywanie projektów decyzji zmian w budżecie,
  • informowanie jednostek organizacyjnych powiatu, służb, inspekcji i straży o zmianach w planach wydatków wynikających z uchwał Zarządu i Rady,
  • przygotowywanie Staroście propozycji podziału środków związanych z funkcjonowaniem Starostwa,
  • współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową w zakresie budżetu.
2. w zakresie finansów i sprawozdawczości:
  • sprawowanie funkcji dysponenta drugiego stopnia,
  • prowadzenie ewidencji finansowo – księgowej,
  • sporządzanie zbiorczych, skonsolidowanych sprawozdań budżetowych i finansowych z wykonania budżetu powiatu,
  • przekazywanie środków na inwestycje własne oraz koordynacja i nadzór nad przestrzeganiem ustawy o zamówieniach publicznych,
  • opracowywanie okresowych analiz finansowych z zakresu budżetu,
  • kontrola i analiza wykonania budżetu dla potrzeb oceny przestrzegania dyscypliny finansów publicznych,
  • przekazywanie środków na zadania powierzone oraz kontrola rozliczeń dotacji.
3. w zakresie księgowości Starostwa:
  • opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości,
  • prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej na podstawie planu kont obowiązującego jednostki sektora finansów publicznych,
  • ewidencja i rozliczanie dochodów budżetu państwa,
  • obsługa finansowo – księgowa jednostek samorządu powiatowego uwzględniająca struktury organizacyjno- prawne,
  • obsługa finansowo - księgowa pracowników w zakresie wynagrodzeń, rozrachunków z budżetem, rozrachunków publiczno – prawnych i innych rozrachunków,
  • ewidencja środków trwałych starostwa w układzie syntetycznym i analitycznym pozwalającym na wykonanie oceny gospodarczej przydatności składników majątku, przeciwdziałanie nieprawidłowościom w gospodarce majątkiem, rozlicznie osób za powierzone im mienie,
  • sporządzanie sprawozdawczości bilansowej, statystycznej, deklaracji podatkowych oraz z tytułu ubezpieczeń społecznych,
  • prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
  • kontrola finansowa jednostek organizacyjnych Powiatu.
Podmiot publikującyStarostwo Powiatowe w Stalowej Woli
WytworzyłMagdalena Sołtys-Kurek - Inspektor Ochrony Danych Osobowych2020-11-19
Publikujący Magdalena Sołtys-Kurek - Inspektor Ochrony Danych Osobowych 2020-11-19 10:37
Modyfikacja Magdalena Sołtys-Kurek - Inspektor Ochrony Danych Osobowych 2023-01-02 10:15