Dokumenty wymagane do załatwienia sprawy:
|
Organizator imprezy jest obowiązany zapewnić:
- znaki lub tablice ostrzegawcze i informacyjne,
- liny, taśmy lub wstęgi służące do oznaczenia trasy lub miejsca imprezy,
- bariery, płotki lub przegrody służące do odgradzania miejsca imprezy.
Organizator imprezy jest obowiązany:
-
współdziałać z Policją oraz, jeżeli impreza odbywa się w strefie nadgranicznej albo na drogach przebiegających przez tereny lub przyległych do terenów będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej lub na drogach przyległych do tych terenów, odpowiednio ze Strażą Graniczną lub Żandarmerią Wojskową:
- uzgadniając przebieg trasy lub miejsce imprezy,
- stosując polecenia dotyczące prawidłowego zabezpieczenia imprezy,
- dokonując wspólnego objazdu trasy lub miejsca imprezy;
- listę osób wchodzących w skład służby porządkowej, ich rozmieszczenie oraz elementy ubioru wyróżniające te osoby,
- pisemną instrukcję określającą zadania służb porządkowych, opracowaną w uzgodnieniu z Policją,
- rodzaj i ilość środków technicznych, o których mowa w ust. 2 pkt 8, oraz miejsce ich rozlokowania,
-
rodzaje, zakres i sposób zabezpieczenia ratowniczego imprezy,
-
w uzgodnieniu z właściwym komendantem powiatowym Państwowej Straży Pożarnej oraz innymi służbami ratowniczymi, w tym z właściwymi dysponentami jednostek systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego,
- sposób oznaczenia miejsc niebezpiecznych dla uczestników imprezy,
- oznakowanie pojazdów uczestniczących w imprezie i towarzyszących tej imprezie,
- rodzaje zezwoleń umożliwiających poruszanie się osób lub pojazdów w miejscach wyłączonych z ruchu publicznego,
- organizację łączności bezprzewodowej między organizatorem imprezy a Policją w trakcie trwania imprezy,
- sposób informowania o ograniczeniach w ruchu drogowym wynikających z przebiegu imprezy - przed imprezą i w trakcie jej trwania;
-
ustalić z Policją oraz, jeżeli impreza odbywa się w strefie nadgranicznej albo na drogach przebiegających przez tereny lub przyległych do terenów będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej, odpowiednio ze Strażą Graniczną lub Żandarmerią Wojskową terminy wspólnych spotkań organizowanych w celu uzgodnienia spraw związanych z zabezpieczeniem imprezy;
-
udzielić dokładnych informacji dotyczących imprezy, na żądanie Policji lub innych podmiotów, a także wojewody właściwego ze względu na miejsce odbywania się imprezy, jeżeli są one niezbędne do realizacji ich zadań w celu zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego;
Wniosek powinien zawierać w szczególności:
-
rodzaj i nazwę imprezy;
-
informację o miejscu i dacie rozpoczęcia, przebiegu oraz zakończenia imprezy;
-
informację o przewidywanej liczbie uczestników imprezy;
-
wykaz osób reprezentujących organizatora w sprawach zabezpieczenia trasy lub miejsca imprezy na terenie poszczególnych województw;
-
podpis organizatora lub jego przedstawiciela.
Do wniosku należy dołączyć:
-
szczegółowy regulamin imprezy, określający
w szczególności zasady zachowania uczestników imprezy istotne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego;
-
wykaz osób odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg i zabezpieczenie imprezy na terenie poszczególnych województw oraz w miejscach rozpoczęcia i zakończenia każdego odcinka, a także w miejscach wymagających szczególnego zabezpieczenia;
-
program imprezy ze szczegółowym opisem trasy
i podaniem odległości między poszczególnymi jej odcinkami oraz określony w minutach i kilometrach program przejazdu lub przejścia uczestników przez poszczególne miejscowości i granice województw;
-
plan zabezpieczenia trasy lub miejsca, określony w art. 65a ust. 3 pkt 3 ustawy - Prawo o ruchu drogowym;
-
zobowiązanie organizatora do przywrócenia do poprzedniego stanu pasa drogowego na trasie przejazdu, przejścia lub miejsca pobytu uczestników imprezy, a w przypadku uszkodzenia pasa drogowego lub urządzeń drogowych będącego następstwem imprezy - do ich bezzwłocznego naprawienia lub pokrycia kosztów tych napraw;
-
pisemną zgodę właściciela lasu na przeprowadzenie imprezy w razie przeprowadzania jej na terenach leśnych.
Starosta wydaje zezwolenie po:
-
zasięgnięciu opinii właściwego ze względu na miejsce imprezy komendanta wojewódzkiego Policji,
a w przypadku imprezy odbywającej się na drogach
w strefie nadgranicznej albo na drogach przebiegających lub przyległych do terenów będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej - odpowiednio właściwego komendanta oddziału Straży Granicznej lub komendanta jednostki Żandarmerii Wojskowej; opinię doręcz a się organowi, który o nią wystąpił, w terminie 14 dni od dnia wystąpienia;
-
uzgodnieniu zakresu ograniczenia ruchu i wynikających stąd warunków przeprowadzenia imprezy z organami zarządzającymi ruchem na drogach, na których ma się odbyć impreza.
Starosta odmawia wydania zezwolenia:
- istnieje niebezpieczeństwo zagrożenia życia lub zdrowia ludzkiego albo mienia wielkiej wartości,
- impreza zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego, a nie ma możliwości zorganizowania objazdów niepowodujących istotnego zwiększenia kosztów ponoszonych przez uczestników ruchu drogowego.
|