Starostwo Powiatowe w Stalowej Woli,

ul. Podleśna 15, 37 – 450 Stalowa Wola

Wydanie nowych tablic rejestracyjnych pojazdu z nową numeracją wskutek ich utraty lub zniszczenia

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym,
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów,
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach

  • Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 kwietnia 2012 r.w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego.

Dokumenty wymagane do załatwienia sprawy:

Wypełniony wniosek o rejestrację oraz:

  • dowód rejestracyjny,
  • tablice lub tablica rejestracyjna - podlegające wymianie w przypadku zniszczenia
  • zaświadczenie z policji potwierdzające fakt zgłoszenia utraty tablic rejestracyjnych, w przypadku kradzieży tych tablic,
  • oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, w przypadku zagubienia tablic rejestracyjnych przez właściciela, określające okoliczności utraty tablic,
  • dowód tożsamości - w przypadku osób fizycznych, a także zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli osoba prowadzi taką działalność,wskazanym jest przedstawienie aktualnego odpisu z KRS i zaświadczenia o nadanym nr REGON - w przypadku podmiotów rejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym,
  • dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie,
  • dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej.

 

Opłata:

  • w wysokości 160,00 zł - w przypadku pojazdów samochodowych,
  • w wysokości 120,00 zł  - w przypadku motocykli, przyczep i naczep oraz ciągników rolniczych,
  • w wysokości 110,00 zł  w przypadku motorowerów.


Numer rachunku: : 85 9430 0006 0001 0041 2000 0001

(W tytule proszę wpisać: markę i model pojazdu oraz numer rejestracyjny, jeśli pojazd jest zarejestrowany) 


W celu złożenia wniosku należy dokonać rezerwacji wizyty w tutejszym Wydziale Komunikacji za pośrednictwem strony:https://kolejka.stalowowolski.pl

 


<a data-cke-saved-href="https://kolejka.stalowowolski.pl/" href="https://kolejka.stalowowolski.pl/" style="box-sizing: border-box; text-decoration-line: none; color: rgb(0, 123, 255); font-family: -apple-system, BlinkMacSystemFont, " segoe="" ui",="" roboto,="" "helvetica="" neue",="" arial,="" "noto="" sans",="" sans-serif,="" "apple="" color="" emoji",="" "segoe="" ui="" symbol",="" emoji";="" font-size:="" 13.3333px;="" text-align:="" justify;"="">

Sposób i termin załatwienia sprawy:

Wydanie nowych tablic rejestracyjnych z nową numeracją oraz nowego dowodu rejestracyjnego następuje w drodze decyzji administracyjnej. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, organ rejestrujący najpierw dokonuje rejestracji czasowej pojazdu na okres 30 dni, wydając nowe tablice i zamawiając w tym czasie dowód rejestracyjny w PWPW w Warszawie.

Tryb odwoławczy:

Stronie przysługuje odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Starosty Stalowowolskiego w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.