Starostwo Powiatowe w Stalowej Woli,

ul. Podleśna 15, 37 – 450 Stalowa Wola

REJESTRACJA POJAZDU ZABYTKOWEGO

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym,
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów

Dokumenty wymagane do załatwienia sprawy:

  1. Wniosek
  2. Dowód własności pojazdu
  3. Dowód rejestracyjny, jeżeli pojazd był zarejestrowany.
  4. Uwierzytelniona kopia decyzji w sprawie wpisania pojazdu, jako dobra kultury, do rejestru zabytków lub dokument potwierdzający ujęcie pojazdu w centralnej ewidencji dóbr kultury.
  5. Zaświadczenie z przeprowadzonego badania co do zgodności z warunkami technicznymi.
  6. Tablice rejestracyjne, jeżeli pojazd był zarejestrowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  7. Protokół z oceny stanu technicznego pojazdu zabytkowego.
  • Do wglądu dowód osobisty.

Opłata:

Opłata:

  • w wysokości 181,50 zł ( w tym opłata ewidencyjna: 1,50 zł) w przypadku pojazdów samochodowych,
  • w wysokości 131,50 zł ( w tym opłata ewidencyjna: 2 zł) w przypadku motocykli.
Numer rachunku: 85 9430 0006 0001 0041 2000 0001


(W tytule proszę wpisać: kwotę opłaty ewidencyjnej,markę i model pojazdu oraz numer rejestracyjny, jeśli pojazd jest zarejestrowany) 

Miejsce złożenia dokumentów:

Wydział Komunikacji, ul. Podleśna 15, 37-450 Stalowa Wola II piętro - sala obsługi nr 211, tel. 15 643 36 38, 15 643 36 39,15 643 36 45, 15 643 36 46.

W celu złożenia wniosku należy dokonać rezerwacji wizyty internetowo: <a data-cke-saved-href="https://kolejka.stalowowolski.pl/" href="https://kolejka.stalowowolski.pl/" style="box-sizing: border-box; text-decoration-line: none; color: rgb(0, 123, 255); font-family: -apple-system, BlinkMacSystemFont, " segoe="" ui",="" roboto,="" "helvetica="" neue",="" arial,="" "noto="" sans",="" sans-serif,="" "apple="" color="" emoji",="" "segoe="" ui="" symbol",="" emoji";="" font-size:="" 13.3333px;"="">https://kolejka.stalowowolski.pl

Sposób i termin załatwienia sprawy:

W ciągu 30 dni od chwili złożenia wniosku o rejestrację wraz
z wymaganymi załącznikami

Tryb odwoławczy:

Stronie przysługuje odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Starosty Stalowowolskiego w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

  Informujemy, że brak zgłoszenia zbycia lub nabycia pojazdu w terminie nieprzekraczającym 30 dni od daty zakupu bądź sprzedaży pojazdu jest zagrożone karą finansową na podstawie art. 140mb. ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym. Jeżeli termin na rejestrację pojazdu lub zgłoszenie zbycia pojazdu dobiega końca, a w systemie internetowej rezerwacji wizyt w Wydziale Komunikacji brak jest wolnych terminów zachęcamy do zgłoszenia nabycia bądź zbycia pojazdu, którego można dokonać osobiście składając wniosek wraz z dokumentem nabycia (zakupu) albo zbycia w Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego w Stalowej Woli lub przesłać za pomocą poczty tradycyjnej. Każdy, kto posiada profil zaufany, bądź certyfikat kwalifikowany może elektronicznie zgłosić nabycie lub zbycie pojazdu wypełniając formularz znajdujący się na stronie: https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/motoryzacja-i transport/rejestracja-pojazdu/zawiadomienie-o-zbyciu-pojazdu-2. (Szczegółowa procedura zawiadomienia o zbyciu/nabyciu pojazdu opisana jest na stronie: https://bip.stalowowolski.pl/?c=mdTresc-cmPokazTresc-59-499)
Złożenie takiego wniosku w terminie 30 dniowym uchroni właściciela lub zbywcę pojazdu przed nałożeniem kary w związku z niezgłoszeniem nabycia lub zbycia pojazdu – dotyczy pojazdów zarejestrowanych na terytorium kraju.