Starostwo Powiatowe w Stalowej Woli,
ul. Podleśna 15, 37 – 450 Stalowa Wola
REJESTRACJA POJAZDU ZAREJESTROWANEGO W KRAJU POZA TERENEM POWIATU STALOWOWOLSKIEGO
Podstawa prawna: ·      Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym,
·    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 11 grudnia 2017 r.  w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów,
·      Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach.
Dokumenty wymagane do załatwienia sprawy: Wypełniony wniosek oraz:
·    oryginał dowodu własności pojazdu (faktura VAT, umowa kupna-sprzedaży, umowa darowizny) - (w przypadku gdy dane odnoszące się do zbywcy pojazdu zawarte w dowodzie własności pojazdu dołączonym do wniosku o rejestrację są niezgodne z danymi właściciela pojazdu zawartymi w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu, jeżeli była wydana, dowodem własności są wszystkie dokumenty potwierdzające fakt przeniesienia prawa własności pojazdu)
·      dowód rejestracyjny z aktualnym badaniem technicznym (ze względu na proces zamawiania nowego dokumentu w PWPW S.A., badanie techniczne powinno być ważne co najmniej 14 dni od momentu złożenia wniosku o rejestrację pojazdu).
·       karta pojazdu, jeśli była wydana,
·      dowód tożsamości - w przypadku osób fizycznych,
a także zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli osoba prowadzi taką działalność,
·  wskazanym jest przedstawienie aktualnego odpisu z KRS i zaświadczenia o nadanym nr REGON - w przypadku podmiotów rejestrowanych
w Krajowym Rejestrze Sądowym,
·     pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta),
·      dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej,
·       ubezpieczenie OC
·       tablice rejestracyjne
 
Jeżeli kartę pojazdu lub dowód rejestracyjny utracono przed złożeniem wniosku o rejestrację używanego pojazdu, do powyższego wniosku należy dodatkowo dołączyć zaświadczenie wydane przez Urząd, w którym pojazd był dotychczas zarejestrowany, potwierdzające wydanie przedmiotowej karty pojazdu lub dowodu rejestracyjnego.
Opłata: Na konto Starostwa Powiatowego w Stalowej Woli uiszcza się opłatę
·         w wysokości 180,50 zł (w tym opłata ewidencyjna: 2zł) – w przypadku pojazdów samochodowych,
·         w wysokości 121,50 zł (w tym opłata ewidencyjna: 1,50 zł) - w przypadku motocykli, przyczep i naczep oraz ciągników rolniczych, w wysokości 581,50 w przypadku tablic indywidualnych,
·         w wysokości 111,50 zł (w tym opłata ewidencyjna: 1,50zł)- w przypadku motorowerów.
·         w wysokości 1100,50 zł  (w tym opłata ewidencyjna: 2 zł) - w przypadku tablic indywidualnych dla pojazdów samochodowych,
·         w wysokości 581,50 zł (w tym opłata ewidencyjna: 2 zł) – w przypadku tablic indywidualnych dla motocykli.
 
Miejsce złożenia dokumentów: Wydział Komunikacji i Transportu, ul. Podleśna 15, 37-450 Stalowa Wola II piętro - sala obsługi nr 211, tel. 15 643 36 38, 15 643 36 39, 15 643 36 45, 15 643 36 46.
Sposób i termin załatwienia sprawy: Rejestracja pojazdu następuje w drodze decyzji administracyjnej. Po złożeniu wniosku o rejestrację, zgodnie z obowiązującymi przepisami, organ rejestrujący dokonuje rejestracji czasowej pojazdu na okres 30 dni, zamawiając w tym czasie dowód rejestracyjny w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w Warszawie.
Uwagi: ·   W przypadku zakupu pojazdu na firmę posiadającą osobowość prawną należy przedłożyć wyciąg z rejestru handlowego, REGON oraz upoważnienie notarialne do rejestracji pojazdu w przypadku gdy rejestracji dokonuje osoba nie będąca uprawnioną do reprezentowania firmy.
·   W przypadku wniosku o wydanie tablic indywidualnych właściciel składa podanie o wydanie tablic (tablicy) indywidualnych. Wyróżnik indywidualny powinien stanowić wyraz, skrót lub określenie w języku polskim, nie zawierający treści obraźliwych lub niezgodnych z zasadami współżycia społecznego.
·    Przegląd techniczny okresowy pojazdu winien być ważny min. 30 dni
Tryb odwoławczy: Stronie przysługuje odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Starosty Stalowowolskiego w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
  Informujemy, że brak zgłoszenia zbycia lub nabycia pojazdu w terminie nieprzekraczającym 30 dni od daty zakupu bądź sprzedaży pojazdu jest zagrożone karą finansową na podstawie art. 140mb. ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym. Jeżeli termin na rejestrację pojazdu lub zgłoszenie zbycia pojazdu dobiega końca, a w systemie internetowej rezerwacji wizyt w Wydziale Komunikacji brak jest wolnych terminów zachęcamy do zgłoszenia nabycia bądź zbycia pojazdu, którego można dokonać osobiście składając wniosek wraz z dokumentem nabycia (zakupu) albo zbycia w Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego w Stalowej Woli lub przesłać za pomocą poczty tradycyjnej. Każdy, kto posiada profil zaufany, bądź certyfikat kwalifikowany może elektronicznie zgłosić nabycie lub zbycie pojazdu wypełniając formularz znajdujący się na stronie: https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/motoryzacja-i transport/rejestracja-pojazdu/zawiadomienie-o-zbyciu-pojazdu-2. (Szczegółowa procedura zawiadomienia o zbyciu/nabyciu pojazdu opisana jest na stronie: https://bip.stalowowolski.pl/?c=mdTresc-cmPokazTresc-59-499)
Złożenie takiego wniosku w terminie 30 dniowym uchroni właściciela lub zbywcę pojazdu przed nałożeniem kary w związku z niezgłoszeniem nabycia lub zbycia pojazdu – dotyczy pojazdów zarejestrowanych na terytorium kraju.