MASZ PROBLEMY PRAWNE, RODZINNE LUB INNE KŁOPOTY ŻYCIOWE?
DO TWOJEJ DYSPOZYCJI, BEZPŁATNIE POZOSTAJĄ NASI PRAWNICY I DORADCY OBYWATELSCY
ZAPISY na wizyty pod numerem telefonu: 15 643 36 56, e-mailem:pomocprawna@stalowowolski.pl, przy pomocy formularza internetowego: https://bip.stalowowolski.pl/Zapisy_on-line
Osoby, które ze względu na niepełnosprawność ruchową nie są w stanie przybyć do punktu lub osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą otrzymać poradę przez telefon lub przez Internet.
Bliższe informacje pod numerem podanym do zapisów.
Informacja dla osób Głuchoniemych odnośnie nieodpłatnej pomocy prawnej (kliknij tutaj, aby obejrzeć)
Z porad może skorzystać każda osoba, której nie stać na odpłatną pomoc prawną i która złoży stosowne oświadczenie.
Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:
1) poinformowanie osoby fizycznej, zwanej dalej "osobą uprawnioną", o obowiązującym stanie prawnym oraz przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach, w tym w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowoadministracyjnym lub
2) wskazanie osobie uprawnionej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego, lub
3) sporządzenie projektu pisma w sprawach, o których mowa w pkt 1 i 2, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowoadministracyjnym, lub
3a) nieodpłatną mediację, lub
4) sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowoadministracyjnym oraz poinformowanie o kosztach postępowania i ryzyku finansowym związanym ze skierowaniem sprawy na drogę sądową.
Zakres nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego:
1. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje działania dostosowane do indywidualnej sytuacji osoby uprawnionej, zmierzające do podniesienia świadomości tej osoby o przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach oraz wsparcia w samodzielnym rozwiązywaniu problemu, w tym, w razie potrzeby, sporządzenie wspólnie z osobą uprawnioną planu działania i pomoc w jego realizacji. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje w szczególności porady dla osób zadłużonych i porady z zakresu spraw mieszkaniowych oraz zabezpieczenia społecznego.
2. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje również nieodpłatną mediację.
Centralne podmioty i instytucje świadczące pomoc prawną
Rzecznik Praw Obywatelskich
Rzecznik Praw Dziecka
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Rzecznicy Praw Konsumenta
Rzecznik Ubezpieczonych
Rzecznik Praw Pacjenta
Inspekcja Handlowa
Państwowa Inspekcja Pracy
Przydatne linki
https://obywatel.gov.pl/ - dobre źródło informacji o usługach, które państwo świadczy dla obywateli. Możliwość korzystania - bez zgody właściciela serwisu - ze wszystkich umieszczonych tam treści i materiałów.
http://isap.sejm.gov.pl/ - Internetowy System Aktów Prawnych – ISAP (darmowa baza ujednoliconych aktów prawnych prowadzona przez Kancelarię Sejmu RP)
www.pokrzywdzeni.gov.pl - Strona internetowa, na której znajdują się informacje o prawach osób pokrzywdzonych przestępstwem, utworzonych w Polsce Ośrodkach Pomocy dla Osób Pokrzywdzonych Przestępstwem, „Informator dla pokrzywdzonego” oraz baza danych o instytucjach i organizacjach pozarządowych udzielających ofiarom przestępstw wsparcia psychologicznego i informacji prawnej, z podziałem na województwa
DODATKOWE INFORMACJE MOŻNA UZYSKAĆ
Wydział Organizacji i Zarządzania Kryzysowego
Starostwo Powiatowe w Stalowej Woli
ul. Podleśna 15, 37-450 Stalowa Wola
tel. 15 643 36 56