Starostwo Powiatowe w Stalowej Woli
gov.pl/web/bip

wyszukiwarka zaawansowana
Przerejestrowanie pojazdu zarejestrowanego w kraju ze zmianą tablic rejestracyjnych

Starostwo Powiatowe w Stalowej Woli,
ul. Podleśna 15, 37 – 450 Stalowa Wola
PRZEREJESTROWANIE POJAZDU ZAREJESTROWANEGO W KRAJU ZE ZMIANĄ TABLIC REJESTRACYJNYCH
Podstawa prawna:
  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym,
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów,
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach

  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego
Dokumenty wymagane do załatwienia sprawy: Wypełniony wniosek oraz:
  • oryginał dowodu własności pojazdu (faktura VAT, umowa kupna-sprzedaży, umowa darowizny) - (w przypadku gdy dane odnoszące się do zbywcy pojazdu zawarte w dowodzie własności pojazdu dołączonym do wniosku o rejestrację są niezgodne z danymi właściciela pojazdu zawartymi w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu, jeżeli była wydana, dowodem własności są wszystkie dokumenty potwierdzające fakt przeniesienia prawa własności pojazdu)
  • dowód rejestracyjny z aktualnym badaniem technicznym albo zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu, jeżeli w dowodzie rejestracyjnym nie jest określony aktualny termin ważności badania technicznego


ze względu na proces zamawiania nowego dokumentu w PWPW S.A., badanie techniczne powinno być ważne co najmniej 14 dni od momentu złożenia wniosku o rejestrację pojazdu.

  • dowód tożsamości - w przypadku osób fizycznych,
    a także zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli osoba prowadzi taką działalność,
  • wskazanym jest przedstawienie aktualnego odpisu z KRS i zaświadczenia o nadanym nr REGON - w przypadku podmiotów rejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym,
  • pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta),
  • dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej,
  • ubezpieczenie OC,
  • tablice rejestracyjne
  • potwierdzenie dokonanych opłat
Opłata: Na konto Starostwa Powiatowego w Stalowej Woli uiszcza się opłatę:
  • w wysokości 161,50 zł (w tym opłata ewidencyjna: 1,50zł) – w przypadku pojazdów samochodowych,
  • w wysokości 121,50 zł (w tym opłata ewidencyjna: 1,50 zł) - w przypadku motocykli, przyczep i naczep oraz ciągników rolniczych,
  • w wysokości 111,50 zł (w tym opłata ewidencyjna: 1,50zł)- w przypadku motorowerów,
  • w wysokości 1081,50 zł  (w tym opłata ewidencyjna: 1,50 zł) - w przypadku tablic indywidualnych dla pojazdów samochodowych,
  • w wysokości 581,50 zł (w tym opłata ewidencyjna: 1,50 zł) – w przypadku tablic indywidualnych dla motocykli.
 Numer rachunku: 85 9430 0006 0001 0041 2000 0001


(W tytule proszę wpisać: kwotę opłaty ewidencyjnej,markę i model pojazdu oraz numer rejestracyjny, jeśli pojazd jest zarejestrowany) 
Inne opłaty: Opłata skarbowa od pełnomocnictwa: 17, 00 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej)
W przypadku przedłożenia pełnomocnictwa podlegającego opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury płatności należy dokonać na konto Urzędu Miasta w Stalowej Woli nr rachunku: 06 1020 4913 0000 9202 0117 4630
Miejsce złożenia dokumentów: Wydział Komunikacji, ul. Podleśna 15, 37-450 Stalowa Wola II piętro - sala obsługi nr 211, tel. 15 643 36 38, 15 643 36 39, 15 643 36 45, 15 643 36 46.

W celu złożenia wniosku należy dokonać rezerwacji wizyty internetowo: https://kolejka.stalohttps://kolejka.stalowowolski.pl/wowolski.pl
Sposób i termin załatwienia sprawy: Rejestracja pojazdu następuje w drodze decyzji administracyjnej. Po złożeniu wniosku o rejestrację, zgodnie z obowiązującymi przepisami, organ rejestrujący dokonuje rejestracji czasowej pojazdu na okres 30 dni, zamawiając w tym czasie dowód rejestracyjny w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w Warszawie.
Uwagi:
  • W przypadku zakupu pojazdu na firmę posiadającą osobowość prawną należy przedłożyć wyciąg z rejestru handlowego, REGON oraz upoważnienie notarialne do rejestracji pojazdu w przypadku gdy rejestracji dokonuje osoba nie będąca uprawnioną do reprezentowania firmy.
Tryb odwoławczy: Stronie przysługuje odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Starosty Stalowowolskiego w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
  Informujemy, że brak zgłoszenia zbycia lub nabycia pojazdu w terminie nieprzekraczającym 30* dni od daty zakupu bądź sprzedaży pojazdu jest zagrożone karą finansową na podstawie art. 140mb. ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym. Jeżeli termin na rejestrację pojazdu lub zgłoszenie zbycia pojazdu dobiega końca, a w systemie internetowej rezerwacji wizyt w Wydziale Komunikacji brak jest wolnych terminów zachęcamy do zgłoszenia nabycia bądź zbycia pojazdu, którego można dokonać osobiście składając wniosek wraz z dokumentem nabycia (zakupu) albo zbycia w Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego w Stalowej Woli lub przesłać za pomocą poczty tradycyjnej. Każdy, kto posiada profil zaufany, bądź certyfikat kwalifikowany może elektronicznie zgłosić nabycie lub zbycie pojazdu wypełniając formularz znajdujący się na stronie: https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/motoryzacja-i transport/rejestracja-pojazdu/zawiadomienie-o-zbyciu-pojazdu-2. (Szczegółowa procedura zawiadomienia o zbyciu/nabyciu pojazdu opisana jest na stronie: https://bip.stalowowolski.pl/?c=mdTresc-cmPokazTresc-59-499)
Złożenie takiego wniosku w terminie 30* dniowym uchroni właściciela lub zbywcę pojazdu przed nałożeniem kary w związku z niezgłoszeniem nabycia lub zbycia pojazdu – dotyczy pojazdów zarejestrowanych na terytorium kraju.
 
* Zgodnie z art. 1 pkt 29 ustawy z dnia 24 czerwca 2021r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2021r. poz. 1192) poniższy termin (dotyczący obowiązku zawiadomienia o zbyciu lub nabyciu pojazdu) został wydłużony do 60 dni od dnia 1.07.2021r. do dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19.

Podmiot publikujący
WytworzyłGrzegorz Ruszak - Naczelnik Wydziału Komunikacji2020-11-20 00:00
Publikujący Grzegorz Ruszak - Naczelnik Wydziału Komunikacji 2020-11-08 10:51
Modyfikacja Grzegorz Ruszak - Naczelnik Wydziału Komunikacji 2022-12-09 07:44
Starostwo Powiatowe w Stalowej Woliul. Podleśna 15, 37-450 Stalowa Wola tel. tel. 15 643 37 09 email: powiat@stalowowolski.pl
Wygenerowano: 19 lipca 2025r. 21:36:33
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.